Injeksjonsterapi

NY EFFEKTIV BEHANDLING AV PLAGER I LEDD OG SENER

Har du smerter i leddbånd, sener eller muskler når du beveger deg, kan PRP/ACP-behandling hjelpe deg til en smertefri hverdag. Med PRP/ACP-behandling gjenoppbygges skadet vev raskt, og smertefulle betennelsesprosesser lindres. Vi bruker kroppens egne blodplater for å starte en mer effektiv helingsprosess.

HVEM KAN HA EFFEKT AV ACP-BEHANDLING? Pasienter med følgende diagnoser kan ha god effekt av behandlingen, men PRP/ACP-behandlingen kan også være effektiv ved behandling av andre plager. Derfor anbefaler vi at du snakker med din lege eller behandler om PRP/ACP-behandling.

• Artrose • Bruskskade

• Senebetennelse

• Leddbåndskade

• Muskelskade

• Leddsmerter og stølhet

• Tennisalbue

• Hælspore

• Jumpers knee

HVA ER PRP/ACP-BEHANDLING?  ACP står for Autologous Conditioned Plasma, som kort fortalt betyr at aktive virkestoffer (platelet-rich plasma, PRP) utvinnes fra ditt blod og injiseres på stedet som skal behandles. Blodplater spiller en viktig rolle i denne prosessen. De frigjør vekstfaktorer som starter gjenoppbyggingen av skadet vev, og forebygger betennelse.

PRP/ACP-behandling er en relativ ukomplisert poliklinisk prosedyre, som tar cirka 60 minutter. I studier om PRP/ACP-behandling er det ikke observert uønskede bivirkninger eller komplikasjoner. Behandlingsprosessen har tre faser;

• Det tas blod fra en vene i armen.

• Blodet sentrifugeres for at de ønskede virkestoffer skal bli konsentrert.

• Virkestoffene injiseres i den berørte kroppsdelen.

For mer informasjon, ta kontakt med oss på  REHAKLINIKKEN